Do 6 sept en vr 7 sept - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Cynthia - WaarBenJij.nu Do 6 sept en vr 7 sept - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Cynthia - WaarBenJij.nu

Do 6 sept en vr 7 sept

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

07 September 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur


Donderdag 6 september van Dubai naar Kuala Lumpur

Donderdagochtend zijn we in het vliegtuig gestapt naar Kuala Lumpur, zonder vertraging. Veel andere vluchten op Abu Dhabi hadden vertraging. Het vliegveld van Kuala Lumpur is echt mega!!! Het vliegveld heeft een aantal diverse terminals. Deze terminals staan met elkaar in verbinding door middel van een treintje. Wij moesten zelfs met zo’n treintje mee om onze bagage op te halen.

We wilden eerst met de bus naar Kuala Lumpur Centraal gaan en vanuit daar met de taxi naar ons appartement. Echter hadden we niet zoveel zin in veel gedoe, dus hebben we een voucher gekocht voor de taxi voor 74 Ringgit (nog geen 20 euro, terwijl we ruim een uur in de taxi hebben gezeten).

Eenmaal aangekomen bij het juiste adres, was het even zoeken naar het appartement. Voor de appartementen staat een gebouw met vijf verdiepingen. In dit gebouw zit ons stagebedrijf gevestigd. De beveiliger stuurde ons door naar de appartementen, echter konden we daar geen receptionist vinden. Uiteindelijk kwamen we een vriendelijke man tegen die voor ons de eigenaresse heeft opgehaald. Zij liep met ons mee naar het appartement. In de gang naar het appartement toe, had ik al een naar gevoel. Het was niet erg schoon en slecht onderhouden. De ramen waren van tralies, dus alle ongedierte kan zo naar binnen lopen. Bij het open maken van de appartement, waarbij we onze koffers twee verdiepingen omhoog moesten schouwen (geen lift!) schrokken we ons rot: een kamertje van 3,5 bij 3,5 meter, met twee losse bedden (keihard), een wankel kast (deur valt er bijna uit) en een gammel bureautje met een vierdehands stoel. De douche is nog erger! Het is vies, oud en het stinkt!

Eenmaal van de schrik bekomen zijn we terug gelopen naar de aardige vrouw om te klagen. Een heel gesprek gehad, waarbij ze ons uiteindelijk had overgehaald om het een nachtje te proberen. We zijn er net, dus als we nu al zoveel zitten te klagen zullen ze ook wel denken. Daarnaast alle andere hotels/hostel/appartementen zijn te duur! Terug in het appartement hadden we er al spijt van! Geen koelkast, een mega hard bed, geen bedlampje, geen televisie, geen internet, je kan de buren horen ruften, wat een drama! We zitten gewoon buiten gesloten van de buitenwereld.

Om een beetje afleiding te zoeken zijn we naar het stagebedrijf gegaan. Nou wat een bedrijf! Wat een bende! Overal liggen papieren, de medewerkers zitten bijna bovenop elkaar, zwaar oude computers en de telefoons vallen bijna uit elkaar. Ik dacht dat Maleisië een stuk moderner en verder ontwikkeld was?

Gelukkig zijn de medewerkers van het stagebedrijf heel vriendelijk. We mochten daar gebruik maken van het internet, dus op zoek naar een ander hotel/hostel. We hebben er twee benaderd, morgen gaan we even langs kijken wat de mogelijkheden zijn. Ook een medewerker van het stagebedrijf wist misschien wel wat. Dus haar gaan we morgen ook even vragen. Hopelijk dat er wat goed uitkomt, want dit is echt helemaal niets!

Voordat we op stage gingen hoorden we van verschillende kanten dat Maleisië heel veilig is. Echter de medewerkers van het stagebedrijf denken daar wel anders over. Volgens hun kunnen we beter ’s avonds als het donker is niet meer over straat gaan, geen tas bij ons dragen en we moeten echt heel erg voorzichtig zijn. Nadine en ik wisten niet wat we hoorden. In de directe omgeving zit niets. Voor eetgelegenheden moeten we een stukje lopen. Met andere woorden ’s avonds kunnen we niet gaan eten, omdat het niet veilig is?

’s Avonds zijn we door Jessie (collega) bij de eetgelegenheden afgezet. Ze heeft ons zelfs eerst nog een stukje rond gereisd om te laten zien wat er allemaal zit. Ze wilde graag samen met ons eten, maar ze had helaas al andere plannen.

Uiteindelijk zijn we bij een Noodles restaurant gaan eten. Ik had Curry Mee besteld. Ik kende het allemaal niet wat op de kaart stond en dit leek me wel lekker. Nou dat heb ik geweten. Wat pittig! Me mond stond letterlijk in de fik! Ik had er een glas ice tea bij besteld. Nou wat we kregen wat geen ice tea maar meer ijskoffie! Gadver! Maar wel prettig als je mond in de fik staat.

Nu zit ik met uitzicht op de verrot douche deur deze blog te typen. Nog steeds een beetje ontdoen van de hele situatie, aangezien ik het toch wel iets anders had voorgesteld. Gelukkig hoeven we morgen nog geen stage te lopen en hebben we dus de hele dag om een ander onderkomen te vinden! Als het niet lukt, slaap ik wel op straat, alles beter dan dit vieze stinkende hol! Bah bah! Ik zie de insecten over de vloer lopen.

Eerst maar eens een paar uurtjes slapen en dan gaat morgen een leuke dag worden!

Vrijdag 7 september op zoek naar een ander verblijf!

Ik heb vannacht echt geen oog dicht gedaan. Het bed lag voor geen ene meter en ik had het gevoel dat alle beestjes over mijn bed liepen IELLL!! Tegen half 8 zijn we naar het kantoor gelopen. Onze collega, Shirley, heeft ‘geholpen’ met het zoeken naar iets anders. Nadine en ik leverde de telefoonnummers aan en zij belde! Overal had ze commentaar op. Te ver weg, te duur, is een condo (appartementencomplex, geen idee waarom ze daar zo negatief over is), etc. Erg vervelend! Vele telefoontjes later hebben we besloten naar een hotel te gaan, op zo’n 2,5km afstand van het kantoor. Om 16 uur werden we opgehaald door de taxi. Helaas was om half 5 nog geen taxi te zien, dus heeft de beveiliger van het gebouw een local gevraagd om ons naar het hotel te brengen. Wat een opluchting! Eindelijk weg van deze verschrikkelijke plek. Dropt de local ons bij een ander hotel en rijdt hard weg. Echt waar, dat hotel was mega luxe! Dus wij naar binnen, wil zo’n bagagemannetje gelijk mijn koffer pakken. Ik gewoon eigenwijs mijn koffer vasthouden. Wij daar uitgelegd dat we bij het verkeerde hotel zijn gedropt, brengt de receptionist ons naar de taxi plek. Wil weer zo’n irritant bagagemannetje mijn koffer pakken. Gewoon vasthouden!! Bij de taxi plek werden we overgedragen aan zo’n andere man. Vraagt hij aan ons of we een goed verblijf hebben gehad. ‘Yes, very nice!’ hehe .. uiteindelijk zijn we door een taxichauffeur bij het goede hotel gedropt. Het hotel bevindt zich op de derde, vierde en vijfde etage, boven andere shops. De kamer is ok, het is schoon, een lekker groot zacht bed en het ruikt er lekker! De komende dagen slaap ik hopelijk weer wat beter.

Nadat we ons bagage in de kamer hebben gedropt zijn we een rondje gelopen in de omgeving. We kwamen een aantal Condo’s tegen waar advertentie hingen dat mensen een kamer over hebben. De telefoonnummers hebben we opgeschreven, zodat we deze mensen morgen even kunnen bellen. Morgen gaan we naar Kuala Lumpur centraal en gaan we daar ook kijken voor een ander verblijf.

’s Avonds stond ineens Jessie (de collega) voor de deur van ons hotel. Of alles goed met ons was? Ze was erg bezorgd! Erg lief! Uiteindelijk zijn we met haar mee gegaan naar een Shopping Mall om te gaan eten samen met haar broer en zus en aanhang (allen Chinees). Het was erg gezellig! Wat een open en vriendelijke mensen. We hebben overigens voor het eerst sinds ons verblijf in Kuala Lumpur goed gegeten. Eindelijk daar was ik wel aan toe, anders kom ik straks als een plankje terug.

Nu is het bijna 1 uur, tijd om te gaan slapen. Morgen hebben we een druk programma! Allen een fijne avond en jullie horen snel weer leuke verhalen van mij!

PS sorry dat mijn blogs niet correct Nederlands zijn! Geen zin om alle spelfouten etc. eruit te halen!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Op 3 september vlieg ik naar Abu Dhabi, waar ik een stop over maak van 3 nachten. Vervolgens vlieg ik donderdagochtend naar Kuala Lumpur. In deze stad ga ik 3 maanden stage lopen bij YY Property Solutions. Op 7 december vliegen Maarten en Simone over. Samen gaan we voor 2 maanden reizen door Maleisie, Thailand en Indonesie. Op 8 februari 2013 zit onze vakantie erop en vliegen we terug naar Nederland.

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 42193

Voorgaande reizen:

08 December 2012 - 08 Februari 2013

Van Chiang Mai naar Lombok

03 September 2012 - 08 December 2012

Stage lopen in Kuala Lumpur

Landen bezocht: