Woensdag 5 september Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Cynthia - WaarBenJij.nu Woensdag 5 september Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Cynthia - WaarBenJij.nu

Woensdag 5 september Dubai

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

05 September 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag lekker relax! Morgenochtend vliegen we om 2:40uur, dus relaxxx today! Nadine had gisteren gevraagd hoe laat we vandaag moesten uitchecken. De receptioniste sprak Duits! Nadine helemaal trots, hele verhalen. ‘Jullie hoeven pas om 14uur uit te checken.’ Helaas kwamen we om kwart over 12 onze kamer niet meer binnen hehe .. Duitsers en beloftes, dat gaat niet samen!

’s Middags zijn we met de taxi naar Palm eiland gereden. De taxichauffeurs gingen zelfs ruzie maken wie ons mee mocht nemen. We zijn ook zo leuk!!! Ik had verwacht dat Palm eiland klein zou zijn, maar het was echt mega groot! Een appartement op Palm eiland kost 1 biljoen Dirham, volgens de taxichauffeur. Echter denk ik dat deze taxichauffeur dezelfde mentaliteit heeft als de Duitse receptioniste…

Op Palm eiland hebben we Atlantis hotel bezocht. Dit hotel staat in het water, zei de taxichauffeur. Volgens mij staat heel Palm eiland toch in het water? Een hotelkamer kost per nacht per persoon 1500 Dirhim. Een hotelkamer in de boog van Atlantis hotel is wel 10 keer zo duur! Daarvoor krijg je wel voor terug een overdekt winkelcentrum, een treinstation en een waterpark, waar je zelfs kan zwemmen met dolfijnen!

We wilden graag nog wat souvenirs kopen, dus vroegen we aan de taxichauffeur waar we dat het beste konden doen. ‘Ik weet wel een goede shopping mall.’ Daar hadden we beter niet op kunnen vertrouwen. De shopping mall was drie keer niets. Je kon er alleen maar mega dure beeldjes kopen en de verkoper liep de hele tijd achter onze kont aan. Heeeeel vervelend!

Dus maar weer terug naar Dubai Mall! We zijn er achter gekomen dat Dubai Mall zelfs een indoor ijsbaan en een mega waterval heeft. Wat vettt!!! Zo groot is het winkelcentrum dat we dat gisteren gewoon gemist hebben.

In de planning stond dat we mooi op tijd naar het vliegveld zouden gaan, zodat we er zeker van zijn dat we ons vliegtuig niet missen. Aangezien we de heenweg onze bagage niet konden vinden, laat staan dat we nu onze gate kunnen vinden. In Chelsea hotel (kwartier rijden vanaf ons hotel) zit een Etihad office, waar je kunt inchecken. Zelfs onze koffers konden we hier al inleveren. Ze gingen mijn handbagage ook wegen, die wel bijna 9 kilo weegt, terwijl deze maar 7 kilo mag wegen. Ik heb maar even lief gelachen en toen was het goed!! Heerlijk blond haar!

En nu zitten we in een café te wachten op onze bus die pas om half 12 naar het vliegveld gaat. Eerder mochten we niet. Opzich niet zo erg, kan ik de blog weer mooi bijwerken!

Dus om 2:40uur vliegen we naar Kuala Lumpur, waar we dan 6 uur over vliegen maar wel pas om 14uur aankomen, rara hoe kan dat?

De meeste taxichauffeurs die hier werken, zijn hier alleen voor het werk. Ze overnachten in een hostel, terwijl hun vrouw en kinderen thuis (lees: in India ofzow) is. Deze mannen werken gewoon 7 dagen per week, van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat. Een keer per jaar gaan ze voor 54 dagen hun vrouw opzoeken. De mannen zijn wel trots dat ze een vrouw en kinderen hebben, want ze beginnen helemaal te glunderen als ze dit aan het vertellen zijn.

De Russische toeristen denken dat wij ook Russisch zijn. Ons is al een paar keer overkomen dat zo’n Rus naar ons toekomt met hele verhalen in het Russisch. Wij kijken haar dan met grote ogen aan en voor je het weet loopt ze met een rood hoofd weer weg. Geniaal!

Dubai heeft echt ongelooflijke mega gebouwen, die alleen maar in je dromen voorkomt. De bouw en structuur van sommige hoge gebouwen zijn echt niet normaal. Alleen wel jammer dat ze bijna nog overal aan het werk zijn. Of dan staan er een aantal mega gebouwen naast elkaar en dan vervolgens weer een stukje helemaal niets! Zo raar!

Ik vind wel dat Dubai rekening heeft gehouden met vrouwelijke chauffeurs: ze hebben gewoon speciale stoplichten waar je mag keren!

Tot slot is het zo warm hier in Dubai dat je geen kip op straat ziet !!

Groetjes en veel liefsss !!

PS: Ik heb ook een aantal foto's toegevoegd, hoop dat jullie ze kunnen vinden :)