Bday! Alweer 25 jaar ... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Cynthia - WaarBenJij.nu Bday! Alweer 25 jaar ... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Cynthia - WaarBenJij.nu

Bday! Alweer 25 jaar ...

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

25 September 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zaterdag 22 september

De plannen voor vandaag zijn toch iets veranderd. Lanie en Chloe konden vanmiddag niet, dus zijn we ’s avonds met ze naar de bioscoop geweest. Alweer ja! Eigenlijk valt het nog mee, want de locals gaan hier gemiddeld 2 keer per week naar de bioscoop. Ze zijn echt gek op films. De locals die we tot nu toe hebben gesproken, vragen ook altijd of we van movies houden. We hebben de film Dredd gezien, ditmaal met een goede voorbereiding. Want het is zooo koud in de bios, dus daar zat ik dan met mijn spijkerbroek en mijn trui. Heb ik even kunnen mee maken wat jullie daar in Nederland te verduren hebben, bah wat koud! Dat wordt nog wennen als ik straks in februari weer land. Midden in de winter brrr. Maar goed de film vond ik niet zo leuk. Was een behoorlijke actie film (wel wat voor jou pa!).

Na de film zijn we nog even de kroeg in geweest. Om 12 uur kwam de bediening aanzetten met een taartje! Chloe, Lanie, Dean en KL hadden een taartje voor mij gekocht. Wat lief! Ik merk wel dat de meeste mensen hier echte snoepkonten zijn. Zolang het zoet is, lusten ze het wel. De eerste paar dagen dat ik hier in KL was, had ik echt verwacht dat ik veel kilo’s zou gaan verliezen. Maar nu ik word volgepropt met taart, gaat dat nog wel meevallen denk ik.

Deze avond hebben we het niet zo laat gemaakt. Morgen wil ik graag naar de Batu Caves. Dus een beetje op tijd naar bed en morgen weer vroeg op!

Zondag 23 september

Vandaag ben ik 25 jaar geworden! Hiephiephoera! Echt jarig voel ik me niet. Toch anders. Op zo’n moment mis je toch je vrienden en familie om je heen. Voor vandaag hebben we een drukke planning, zodat ik er verder niet bij stil hoef te staan. Op naar de Batu Caves. Ik kan wel merken dat deze plek echt mega toeristisch is. De afgelopen week heb ik nog niet zoveel blonde mensen gezien (eerlijk zegt geen). Ik heb zelfs Nederlands gespot! Het openbaar vervoer is ook echt goedkoop. Van Centraal Station naar de Batu Caves heb ik 1 ringgit (0,25 euro) betaald, terwijl je dan zowat een half uur in de trein zit. Dan is het toch ongelooflijk waarom zoveel locals alles met de auto doen, terwijl het openbaar vervoer mega goedkoop is. Al moet ik zeggen, 1 liter benzine is hier 1,90 ringgit, dus nog minder dan 50 eurocent. Daarnaast kennen ze hier geen APK keuring. Als een auto rijdt, mag je er dus mee rijden. Het zal er daarom om gaan hangen wat goedkoper is.

De Batu Caves is een hindoeïstische tempel in een grot. Deze tempel is alleen te betreden via ruim 250 treden. Het is wel heel mooi en apart. Op internet had ik al gelezen dat de meeste toeristen de eerste apen spotten bij de Batu Caves. Dat hebben we geweten. Deze apen terroriseren zo ongeveer de trap naar de grot en wat zijn ze brutaal. Ze jatten gewoon alles wat los en vast zit. Wil je ze wegjagen dan worden sommige zelfs boos en vallen ze je aan. Ik wist niet hoe hard ik moest lopen. Als een paar andere mensen met zo’n lief aapje bezig waren, ging ik er snel achter langsheen. Ik ben veilig en zonder dat een aapje mij heeft aangevallen boven gekomen. Die ruim 250 treden vallen dan best mee haha.

Ik had gehoopt dat we aan een andere kant de tempel uit konden, maar helaas. We moesten dezelfde trap weer af. Gelukkig heeft dezelfde tactiek als de heenweg gewerkt. Rare beesten! Er liep zelfs een vrouw met een plastic tasje met voedsel. Verstandig? Nee, een aap ging aan het tasje hangen en alles viel eruit. Vervolgens kwamen de andere apen de buit stelen. De vrouw rende hard weg, wel grappig! Maar goed als je dat van te voren niet weet dat daar zoveel apen zitten. Ik was allang blij dat ik verder geen voedsel ofzo bij me had.

’s Avonds zijn Nadine en ik wezen uiteten bij Secret Recipe. Wel erg goed gegeten. Rijst met saté en als dessert natuurlijk een gebakje. Nu mag het nog, want het is tenslotte mijn verjaardag.

Maandag 24 september & dinsdag 25 september

Zo het weekend is alweer voorbij. Onze stageweek is weer begonnen. Vandaag nog druk geweest met de gebouwen uitwerken in Excel en informatie zoeken over de huurders. ’s Middags ben ik met een collega mee geweest voor het bezichtigen van een industrieel kantoor pand. De eigenaar van dit pand wil het verkopen. Mijn stageplaats gaat nu uitzoeken hoe de eigenaar het beste dit pand kan gaan verkopen en aan wie. Woensdag ga ik weer mee naar het pand om meer informatie te verzamelen en een aantal folders daar uit te delen. Dinsdag ook nog druk geweest met de gebouwen. Momenteel (dinsdagavond 19:15uur) zit ik zelfs nog op kantoor. Ik was nog even druk met de gebouwen bezig, dus ik dacht ik blijf iets langer. In het appartement heb ik ook weinig te doen, dus kan ik beter iets langer door werken. Ik rij straks met een collega mee, maar zij kreeg nog even een belangrijk telefoontje. Dus daar wacht ik nog even op.

A.s. weekend gaan we een nachtje naar Melaka. We verblijven in dit hotel: http://www.booking.com/hotel/my/the-jiong-guest-house.nl.html?aid=311093;label=samudra-inn-FCYxEKkNXM95kQbpAPNJyAS11726792244%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg;sid=cf7c6cf86d15743b230af436c2306984;dcid=1;checkin=2012-09-29;checkout=2012-09-30;srfid=0d2e923035f5891f44dacc8e3e611065X1 Melaka is een historisch plaatje met veel oude gebouwen en veel lokaal eten. Ik heb er zin in!!!

Iedereen een fijne week toegewenst vanuit het verre Kuala Lumpur.

Liefss en tot snel!!

PS hoe later het wordt hoe levendiger het hier wordt in het kantoor. Er lopen hier nu allemaal salamanders over de grond. Vet schattig!

  • 25 September 2012 - 14:09

    Melanie:

    Apen....Schapen......Trap op of berg af......Wij weten hoe het voelt!

  • 01 Oktober 2012 - 15:52

    Cynthia:

    Erg hoor! Ik geloof dat genoeg mensen om ons angstige gedrag moesten lachen, helaas ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Op 3 september vlieg ik naar Abu Dhabi, waar ik een stop over maak van 3 nachten. Vervolgens vlieg ik donderdagochtend naar Kuala Lumpur. In deze stad ga ik 3 maanden stage lopen bij YY Property Solutions. Op 7 december vliegen Maarten en Simone over. Samen gaan we voor 2 maanden reizen door Maleisie, Thailand en Indonesie. Op 8 februari 2013 zit onze vakantie erop en vliegen we terug naar Nederland.

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 42200

Voorgaande reizen:

08 December 2012 - 08 Februari 2013

Van Chiang Mai naar Lombok

03 September 2012 - 08 December 2012

Stage lopen in Kuala Lumpur

Landen bezocht: