Bye bye Bangkok, hallo Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Cynthia - WaarBenJij.nu Bye bye Bangkok, hallo Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Cynthia - WaarBenJij.nu

Bye bye Bangkok, hallo Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

17 December 2012 | Thailand, Kanchanaburi

Zondag 16 december – bye bye Bangkok, hallo Kanchanaburi

Vandaag hebben we Bangkok alweer verlaten. Een stad om nooit te vergeten maar om snel te verlaten. Met de bus zijn we verder gereisd naar Kanchanaburi. Deze plaats is bekend dankzij de Bridge on the river kwai. Nadat we een geschikt hotel hebben gevonden en onze buikjes hebben vol gewerkt hebben we 2 kilometer gelopen naar deze brug. Raar dat deze brug zo’n geschiedenis heeft. ’s Avonds was een lighting show. Ik dacht aan vuurwerk, maar achter bleek het een show in het Thais over de geschiedenis van de River Kwai. Wel vet! Er reedt ook een trein over de brug, die ineens gebombardeerd werd. Dat was wel een vet stukje. De teksten hebben we geprobeerd zo logisch mogelijk te vertalen, maar of we het goed hebben begrepen, daar zullen we nooit achter komen.

Maandag 17 december – tour naar Erawan waterval en de tijger tempel

Vandaag is het dan zover. We gaan de tijgers knuffelen! Maar eerst naar de Erawan waterval. Ik had niet al te hoge verwachtingen omdat het op plaatje er vaak mooier uitziet dan in het echt. Maar deze waterval was echt een prachtig! Je had 7 verschillende levels, met iedere level zijn eigen waterval. Simone heeft het naar 4 levels al opgegeven. Samen met Maarten ben ik doorgelopen tot level 6. Toen moesten we ons snel naar beneden haasten, want om half 1 gingen we lunchen. Maar wat een prachtige waterval!!

Na de lunch zijn we doorgereden naar de tijger tempel. Die beesten hebben zoveel drugs toegediend dat ze bijna niet bewegen en alleen maar aan het slapen zijn. Vet zielig! Helaas waren we aardig laat bij de tempel, waardoor we een aantal shows hebben gemist. We zijn met een aantal grote tijgers op de foto’s geweest. Was wel grappig, hand aan hand met zo’n mannetje werden we begeleid tussen de tijger door. Mijn laatste foto was voor een andere tijger, maar deze tijger keek mij echt recht aan. Ik kreeg het gevoel dat hij mij wel een lekker hapje vond, maar gelukkig bleef hij rustig zitten.

Morgen gaan we verder reizen. Waarheen? Tja daar zijn we nog over aan het discussiëren. Waarschijnlijk met de bus naar Hua Hin. Deze plaats is echt mega groot en daar hebben we weinig behoefte aan. De kans is groot dat we in Hua Hin een bus of trein pakken naar een andere plaats. Maar daar zijn we nog niet helemaal uit.

Tot snel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Op 3 september vlieg ik naar Abu Dhabi, waar ik een stop over maak van 3 nachten. Vervolgens vlieg ik donderdagochtend naar Kuala Lumpur. In deze stad ga ik 3 maanden stage lopen bij YY Property Solutions. Op 7 december vliegen Maarten en Simone over. Samen gaan we voor 2 maanden reizen door Maleisie, Thailand en Indonesie. Op 8 februari 2013 zit onze vakantie erop en vliegen we terug naar Nederland.

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 42186

Voorgaande reizen:

08 December 2012 - 08 Februari 2013

Van Chiang Mai naar Lombok

03 September 2012 - 08 December 2012

Stage lopen in Kuala Lumpur

Landen bezocht: