Tjoektjoek naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cynthia - WaarBenJij.nu Tjoektjoek naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cynthia - WaarBenJij.nu

Tjoektjoek naar Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

15 December 2012 | Thailand, Bangkok

Vrijdag 14 december - Op naar Bangkok

Om 10 voor 9 ’s ochtends vertrekt onze trein naar Bangkok. We hebben voor een iets luxere trein gekozen, met airco. Aangezien het een beste reis is, want de trein komt pas om half 9 ’s avonds aan in Bangkok. Beste rit dus. Maar wel een mooie rit, want we rijden echt dwars door Thailand. Langs de bergen en de prachtige dorpjes. Het is wel koud in de trein (tenminste vinden Maarten en Simone). Ik zit hier lekker in mijn shirtje en lange broek terwijl Simone een dikke trui aan heeft. Ze heeft het nog steeds koud. Dat wordt dan een extra lange rit.

De trein heeft vertraging, dus komt pas tegen half 11 ’s avonds aan in Bangkok. Met een tuktuk (klein open scootertje) rijden we naar een hotel in Bangkok. We hebben nog niets geboekt, dus we zien wel wat we aantreffen. Na een aantal hotels hebben gelopen, vinden we HET hotel! Eindelijk. Snel even avondeten en daarna snel het bed in.

Zaterdag 15 december - Het verkennen van Bangkok

Ik had verwacht dat ik slechter zal slapen. Aangezien de kamer pal tegen de drukke straat ligt. Ik heb heerlijk geslapen. In tegenstelling tot Siomone. Zij heeft zowat geen oog dicht gedaan. Haar kamer ligt een verdieping lager. Waar ze ’s nachts een aardig feestje aan het bouwen waren.

Na een heerlijkontbijt, worden we aangesproken door een chauffeur van een tuktuk. Hij wil ons wel een tour door de oude stad van Bangkok geven voor maar 50 bath (iets meer dan 1 euro). Wat een koopje, denken we. De beste man laat ons diverse tempels en palijzen zien. De man wilde ook graag langs een toeristenkantoor en een of ander winkel. Bij deze plaatsen krijgt hij namelijk een bon voor gratis benzine. Ach vooruit, hij was zo aardig voor ons en vertelde vanalles over de bezienswaardigheden. Na het bezoeken van een tempel met een mega grote liggende boedha, was onze chauffeur ineens verdwenen! We hebben een rondje gelopen, maar hij was nergens te bekennen. Vreemd! We hadden hem nog niet eens betaald. Dan maar een andere tuktuk regelen die ons naar de bus brengt naar de floating market. Een mannetje zei dat we beter met een boot konden gaan en hij wilde ons voor 10 bath daar wel afzetten. Vooruit! Omdat hij het zo goed weet. Tien meter verder worden we gedropt. Haha de boot lag er gewoon naast. Wat een afzetten. Dat had hij ook wel even kunnen zeggen. Bij navraag, ging de boot helemaal niet naar de floating markt. Pfff! Een andere tuktuk gevraagd of hij ons bij de bus wil afzetten. Dat wil hij wel maar dan rijden we eerst langs die winkel waar hij gratis benzin krijgt en moeten we 150 bath betalen. Ja echt niet! 20 bath meer niet en dat bezoekje aan die winkel kan hij mooi vergeten. Toen reedt hij boos weg. Oeps! Op zoek naar een ander. Niemand wilde ons voor minder dan 100 bath daarheen brengen. Tot we er 1 hadden die het wel voor 20 bath wilde doen. Daar gaan we, eindelijk! Op naar de bushalte. Opeens stopte hij en vroeg naar de kaart die we mee hadden. Hij draaide de tuktuk en rijdt terug naar de tempel met de liggende boedha. Hij praat daar met een man in het Thais. Zegt hij ineens dat 20 bath veelste weinig is. Wij zo ja dat hebben we net afgesproken. Zegt ie 150 bath wil hij ons wel brengen. Pfff wat een drama. Drie kwartier later staan we dus weer op dezelfde plek. Onze andere chauffeur is nog steeds nergens te vinden. Beetje bij beetje krijgen we door dat hij ons heeft opgelicht. Dat bezoekje aan die winkel en de toeristen kantoor heeft hem veel meer opgebracht dan 50 bath en hij heeft zoiets laat die 50 bath maar zitten. Nu moeten wij veel meer gaan betalen om terug bij het hotel te komen. Aan de andere kant hebben we wel alles gezien. Dus echt opgelicht voelen we ons niet. Na een aantal taxis en tuktuk te hebben gesproken worden we voor 70 bath naar het hotel gebracht. Nog geen 2 euro, dus waar praten we over.

De tuktuks en taxis hebben we nu wel even gehad. ’s Avonds gaan we met de bus naar het centrum. Op naar de shopping malls! Er is zelfs een marktje. Daar een beetje rondgelopen en ’s nachts met de bus weer terug! Bedtijd! Morgen vertrekken we uit Bangkok. Op naar de River Kwai! Bangkok is echt een mega stad, met veel verkeer en toeristen. Echter de lucht is vies! Je ruikt letterlijk alle uitlaat gassen. Mijn voorkeur gaat toch meer uit naar de iets kleinere plaatsen waar je iets meer rust hebt.