Stop in Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Cynthia - WaarBenJij.nu Stop in Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Cynthia - WaarBenJij.nu

Stop in Hua Hin

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

21 December 2012 | Thailand, Hua Hin



Dinsdag 18 december – Bday van Maarten, op naar Hua Hin

Vandaag is Maarten jarig. Hiephiephoera! We besluiten vandaag verder te reizen naar het zuiden met een overnachting in Hua Hin. Hua Hin is maar een busreis van 4 uur, dus dat valt te overzien. We reizen heerlijk luxe in een mini busje. Wat een ruimte! Eerst even lunchen en dan op zoek naar een overnachtingsplaats. Al gauw hebben we een schattig hostel gevonden, pal aan zee. Onze kamer ligt gewoon op de zee! Prachtig. De kamer is wel slecht onderhouden, maar dat moeten we maar voor lief nemen. Na het inchecken hebben we Hua Hin verkent. Niet echt een bijzondere plaats. Het Hilton zit in deze plaats gevestigd, waardoor er veel dure winkels en barretjes in de plaats aanwezig zijn. Natuurlijk niet te vergeten de mega dure auto’s die hier rondrijden. Wat een verschil! ’s Avonds hebben we de nacht markt bezocht. Niet echt bijzonder, gewoon hetzelfde als alle andere markten. Veel zooi, troep en rommel haha! Wel grappig om hierover heen te slenteren.

Wat me ook opvalt is dat veel blanke mannen met een Thaise jonge vrouw lopen. Ik durf te wedden dat deze mannen de vrouw hebben ingehuurd voor een paar dagen. Bah! Soms is het leeftijdsverschil echt mega groot. Daarnaast lopen op straat veel shemales rond (je weet wel, mannen die verkleed zijn als vrouw). Ik geloof dat Hua Hin meer shemales heeft dan echte vrouwen. In elke bar loopt er wel 1. Ook heeft elke bar wel 10 hoeren voor de deur zitten, gezellig! Niet bepaald dus een plaatsje waar je als ‘normale’ reiziger naar toe zou gaan. Ik vind het wel grappig om te zien, maar het liefst reis ik zo snel mogelijk verder! Helaas kunnen we donderdagavond pas verder reizen. Simone gaat wegen omstandigheden terug naar Nederland. Haar vlucht vanuit Bangkok vertrekt op donderdagavond. Maarten en ik blijven een nachtje langer bij haar in Hua Hin.

Morgen hebben we dus nog een volle dag in Hua Hin. We besluiten een toer te boeken, een boottoer wel te verstaan. Leuk! Ik ben zo gek op boten (ahum). Vooral het gevoel dat je ’s avonds hebt als je de hele dag op een boot zit. Vaak is de toer wel erg mooi, dus dat heb ik er wel voor over!

Woensdag 19 december – Boottocht naar Monkeyisland

De boottoer. Om 8 uur worden we opgepikt bij ons hotel. Echter weet onze chauffeur het volgende hotel niet te vinden, waardoor we pas tegen 9 uur de andere mensen oppikken. Achteraf reedt hij gewoon 10 keer langs het hotel, zonder het zelf door te krijgen. Gelukkig gaat vandaag een klein groepje mensen mee met de boottocht, dus we hebben zat ruimte op de boot. Ik besluit al snel achterop de boot te zitten, daar waar ik het minste last heb van alle golven. Na een beste tocht komen we aan op monkeyisland. Gelukkig ben ik niet de enige die een beetje zeeziek is. Een ander Nederlands meisje heeft er ook moeite mee. Ik ben blij dat ik even op het vaste land kan staan, in de buurt van allemaal apen. Wanneer ik een stukje verder loop, merk ik dat de apen een beetje vals zijn. Eentje trekt zijn bovenlip al op! Tja dan blijf ik wel staan hoor. Onze guide heeft een aantal bananen meegenomen. Wanneer we deze aan de apen geven komen er steeds meer apen bij! Ik denk dat op een gegeven moment wel 30 apen in onze omgeving waren. Wauw!! Wel gaaf hoor. Vooral om te zien hoe ze ‘vechten’ om een banaantje te bemachtigen. Een aapje was zelfs bezig een kokosnoot te openen. Wanneer hij deze bijna open had, pakte een andere aapje de noot af. Haha al het werk voor niets! De aap liet het er gewoon bij zitten, wat een gek!

Terug bij de boot mogen we gaan zwemmen. Lekker! Het water is heerlijk. Ik heb een beste tijd op een boei in het water gezeten, alles beter dan op een schommelende boot. Vervolgens was het lunchtijd. Er stond een heerlijk buffet voor ons klaar: rijst, aardappelsalade, fruit, vlees. Lekker! Na de lunch vaart de boot weer terug naar het platteland. Halverwege blijft de boot nog even hangen, want we mogen vissen. Hiephoi. Net waar de zee een stuk stormachtiger is. Fijn! Misselijk dat ik in 1 keer werd. Gelukkig bleven we niet lang hangen, waardoor het nog aardig meeviel. Terug in de hotelkamer kon ik het aardig voelen. Alles bewoog nog! Verschrikkelijk! Maar goed een dagje vroeg naar bed kan ook geen kwaad.

Donderdag 20 december – Simone uitzwaaien

Ik heb gelukkig niet meer last dat ik het gevoel heb dat ik op een boot zit. Vandaag reist Simone terug naar Nederland. Om half 2 pakt ze de bus bij het busstation naar Bangkok en ik Bangkok haar vlucht naar Nederland. Nadat we afscheid hebben genomen zijn Maarten en ik nog even de shopping mall in geweest. Tegen half 11 ’s avonds ging onze bus naar Khoa Sok, waar we de volgende ochtend pas aankomen.

Vrijdag 21 december – Hallo Khoa Sok

Pas tegen half 12 ’s ochtends komen we met de bus aan in Khoa Sok, nadat we halverwege in een plaatsje zowat twee uur hebben gewacht op onze volgende bus. We worden echt gedropt bij een huisje met helemaal niets eromheen. Waar zijn we beland? Na wat navraag blijkt alle resorts verderop te liggen. Na bijna 2 kilometer met de koffer te hebben gelopen komen we een leuk resort tegen. Voor een hutje hoeven we maar 300 Bath per nacht samen te betalen. Dat is omgerekend 7,50 euro! Koopje! Doen dus. Wat een schattig houten huisje. Snel een douche nemen. Kijk ik omhoog, zit daar gewoon een mega kikker mij aan te loeren! Whaaa MAARTEN! Een vieze dikke pad in de douche. Ondertussen liep de kikker via een grote gleuf weer naar buiten. Wat voor beesten zullen we de komende dagen nog meer tegen komen? Ik wil er niet over nadenken, eerlijk gezegd.

Nadat we een rondje hebben gelopen door Khoa Sok en onze eerste bui in Thailand hebben gehad (lees: een paar druppeltjes en een beetje onweer), komen we bij terugkomst ineens heel veel apen tegen bij ons huisje! Cool! Bij de buren zitten ze gewoon in hun rugtas te graaien. Ik blij dat ik alles binnen het gezet. Ze springen in de bomen en op de daken van de houten hutje. Wat hoor je dat goed! Ik ben blij dat ik ze nu heb gezien en niet dat ze vannacht ineens op ons dak springen. Nu weet ik dat het een aap is, anders had ik rot geschrokken.

Morgen gaan we kanoën over de rivier en zondag hebben we een dagtocht geboekt. Een trektocht door de jungle, langs een aantal grotten en door de rivier. Vet!! Maandagochtend vertrekken we met de bus naar Koh Phangan, een eiland hier in het zuiden van Thailand. Waar we met de kerstdagen zullen verblijven.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Op 3 september vlieg ik naar Abu Dhabi, waar ik een stop over maak van 3 nachten. Vervolgens vlieg ik donderdagochtend naar Kuala Lumpur. In deze stad ga ik 3 maanden stage lopen bij YY Property Solutions. Op 7 december vliegen Maarten en Simone over. Samen gaan we voor 2 maanden reizen door Maleisie, Thailand en Indonesie. Op 8 februari 2013 zit onze vakantie erop en vliegen we terug naar Nederland.

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 42125

Voorgaande reizen:

08 December 2012 - 08 Februari 2013

Van Chiang Mai naar Lombok

03 September 2012 - 08 December 2012

Stage lopen in Kuala Lumpur

Landen bezocht: