Het eiland Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Cynthia - WaarBenJij.nu Het eiland Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Cynthia - WaarBenJij.nu

Het eiland Koh Lanta

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

31 December 2012 | Thailand, Ko Lanta




Vrijdag 28 december – van Krabi naar Koh Lanta

Vandaag besluiten we een ochtend lekker uit te slapen. De minibus naar Koh Lanta komt ons pas om 11 uur ophalen. We worden opgehaald door een jeep, met een kofferbak zonder dak. Waar ook nog een 6 mensen in worden gezet. Maarten zit in de kofferbak, ik zit heerlijk op de passagiersstoel. Ik hoop voor Maarten dat hij niet de hele rit naar Koh Lanta zo hoeft te zitten, want het is ruim 3 uur rijden. Bij de pier in Krabi worden we uit de jeep gegooid. Blijkbaar moeten we hier een ander busje nemen. Echter moeten we meelopen naar de boot. Huh boot? We gaan toch met de bus. Nadat ruim 10 mensen ons reserveringsformulier hebben gelezen, komen ze erachter dat wij met een minibus naar Koh Lanta gaan. Gohhhh!! Ze proberen ons nog over te halen om met de boot mee te gaan, maar dan moeten we 300 bath (€7,50) meer betalen en daar hebben wij geen zin in. Uiteindelijk worden we door een taxi bij het reisbureau afgezet, waar we de minibus geboekt hebben. Tegenover ons hotel. Weer terug bij af! Om half 1 worden we dan uiteindelijk opgepikt door de minibus en deze dropt ons voor het resort in Koh Lanta. Wauw! Hadden wij zo’n vet luxe resort geboekt? Inchecken lukt niet, we zijn namelijk bij het verkeerde resort gedropt. Ons resort zit op de berg en niet aan het strand. Het ziet er niet zo luxe uit, maar wel erg schattig. Van die kleine gele huisjes met rieten daken.

We huren een scootertje en rijden naar het centrum van de stad. Er is een marktje, veel toeristen en een hoop restaurants die vis op de menukaart hebben staan. Wat mij ook opvalt is dat elke winkel, restaurant, resort of bar een huisdier heeft, vaak een hond of een kat met jongen! Behalve ons resort. Deze heeft een aap als huisdier. Ik weet niet of ze hem gekocht hebben of gewoon gevangen, maar ik vind het zielig. De aap wordt aan een kort lijntje gehouden. Hij kan geen kant op! Als er iemand langs loopt, gaat hij zenuwachtig heen en weer lopen, springen en klimmen. ’s Avonds horen we hem zelfs schreeuwen! De aap slaapt in het huisje naast ons in een klein kooitje.


Zaterdag 29 december – broembroem met de scooter over Koh Lanta

Vandaag crossen we met de scooter over het eiland. Dit eiland is echt veel mooier dan Koh Phangan. Veel meer bergen, zigzag weggetjes, grappige huisjes en mooiere stranden. We rijden zelfs een paar keer over een zandweggetje, langs de lokale bevolking. De huisjes verschillen hier erg van elkaar. De een is van beton, de ander van steen en zelfs een aantal huisje gewoon van hout. De een heeft geen gaten in de muren, de ander heeft veel gaten in de muren. De aan is roze gekleurd en de andere is blauw. Zooo verschillend! Op een strand nemen we een duik. Dit strand is gelegen tussen twee kliffen! Wel vet. Tijdens het snorkelen komen we een aantal grappige visjes tegen.

Terug bij het hotel nemen we een duik in het zwembad bij het resort waar we ons gisteren wilde inchecken. Het is echt mega druk! Alle bedjes langs het zwembad liggen vol. Het zwembad is wel gaaf, ligt gewoon pal naast het strand. Tijdens het zwemmen heb je gewoon uitzicht over de zee! Het resort heeft op het strand een bar, waar we een cocktailtje drinken, terwijl de zon langzaam ondergaat. Hmmm wat een leven!


Zondag 30 december – boottrip naar 4 verschillende eilandjes

Om half 9 worden we door een busje opgehaald. We gaan met een boottrip langs 4 verschillende eilanden. Het weer zit niet echt mee vandaag, regen regen en nog eens regen. Hopelijk wordt het straks wat beter. Met een longtailboot varen we de zee op. De zee wordt steeds ruiger en ruiger en het begint steeds harder te regenen. De golven worden steeds hoger en ik word steeds misselijker. Ik besluit voorin te zitten, in de regen. Want daar kan je tenminste ver vooruit kijken. Daarvoor zat ik droog onder zo’n klep maar daar zie ik echt helemaal niet. Behalve dan dat de boot heel erg beweegt en daar kan ik niet bepaald tegen. De gids zegt opeens dat we terug gaan. De zee is te wild en volgens de verwachtingen blijft het regenen. Waardoor je de eilanden niet goed kan zien en snorkelen geen zin heeft. Want de vissen zijn allemaal verstopt. Daar gaat onze boottrip. Aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant ben ik wel opgelucht. Aangezien ik nu al misselijk ben, laat staan dat je de hele dag op zo’n boot moet zitten. Dan kan je mij opvegen, ben ik bang voor!

Terug bij het hotel regent het nog steeds. We bezoeken de winkeltjes in de omgeving van het resort en drinken een biertje in de bar. Helpt erg goed tegen de zeeziekte, hahaha! Opzich trok het aardig snel weg, aangezien we maar kort op de boot hebben gezeten. Tegen het einde van de middag was het droog. We hebben toen nog een stukje over het strand gelopen en een aantal prachtige schelpen gevonden!


Maandag 31 januari – van Koh Lanta naar Koh Phi Phi

Momenteel zitten we te wachten op onze taxi naar de pier, waar we met een bootje naar Phi Phi worden gebracht. Gelukkig is het maar een uurtje varen, dus dat moet te doen zijn, dacht ik zo!

Op Phi Phi blijven we tot en met 2 januari. Waar we daarna heen gaan weten we nog niet. 8 januari moeten we in Penang (noord Maleisië) zijn, want dan vertrekt onze vlucht naar Medan (Indonesië). De kans is groot dat we met een boot naar een ander eiland gaan, meer richting Penang. Welke, weten we nog niet! Dat bekijken we straks wel op Phi Phi, waar een boot heen gaat.

Ik wens jullie een fijne jaarwisseling en mogen alle wensen uitkomen! Geniet van al het lekkers en van het prachtige vuurwerk. Proost!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Op 3 september vlieg ik naar Abu Dhabi, waar ik een stop over maak van 3 nachten. Vervolgens vlieg ik donderdagochtend naar Kuala Lumpur. In deze stad ga ik 3 maanden stage lopen bij YY Property Solutions. Op 7 december vliegen Maarten en Simone over. Samen gaan we voor 2 maanden reizen door Maleisie, Thailand en Indonesie. Op 8 februari 2013 zit onze vakantie erop en vliegen we terug naar Nederland.

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 896
Totaal aantal bezoekers 42129

Voorgaande reizen:

08 December 2012 - 08 Februari 2013

Van Chiang Mai naar Lombok

03 September 2012 - 08 December 2012

Stage lopen in Kuala Lumpur

Landen bezocht: