Kuala Lumpur naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cynthia - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cynthia - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur naar Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

11 December 2012 | Thailand, Chiang Mai

Maandag 10 december

De plannen voor zondag zijn toch iets veranderd. Maarten en Simone waren pas tegen 12 uur wakker (nadat we Simone hadden gewekt). De Batu Caves had weinig zin, aangezien je zowat 2 uur aan het reizen bent. Dus hebben we besloten de shopping mall in te gaan. Maarten wilde graag goede schoenen kopen. Die hebben we gevonden!

’s Avonds hebben we heerlijk rijst gegeten. Simone heeft zelfs geproeft. Ik geloof dat het haar aardig smaakte, maar dat ze het niet durft toe te geven.

Dinsdag 11 december

Al vroeg op, want om 7 uur ’s ochtends vertrekt onze bus naar het vliegveld. Mijn huisgenoten zijn zo lief om ons met de auto naar de bus te brengen. Of dat zo’n goed idee was, met z’n 5en in een auto en dan nog 3 grote koffers en drie rugtassen. Als gevolg dat Maarten met z’n koffer op schoot zat. Je moet er wat voor over hebben hé.

Bus in, bus uit, bagage afgeven, wachten, vliegtuig in, uitstappen, langs de douane, bagage afgeven, wachten, vliegtuig in, uistappen en hallo Chiang Mai! Op Bangkok moesten we overstappen op het vliegtuig naar Chiang Mai, vandaar!

Simone komt straks echt als een latje terug! Geen rijst en geen thee meer. Besteld ze een thee in de starbucks, krijgt ze een of ander groen goedje! Geweldig! Het ruikt naar spinazie maar smaakt naar hele zoete thee. Na een half uur durft ze eindelijk een slokje te nemen. ‘Het smaakt lekkerder dan het ruikt.’ Oefff.. zie! Het valt allemaal wel mee.

Om 6 uur ’s avonds landen we in Chiang Mai. Gewoon een kwartier later staan we al met bagage en al buiten het vliegveld opzoek naar iets dat ons naar het hotel kan brengen. Onze taxichauffeur had een beetje moeite met het vinden van het hotel. Achteraf zat hij er net een straat achter. Wat een ontvangst bij het hotel. Gewoon 4 man sterk die ons met de bagage komt helpen. Het personeel ging ons zelfs helpen met het zoeken van een jungle toer op het internet. En we hebben er 1 gevonden. Morgen worden we om 9 uur ’s ochtends opgehaald bij het hotel en gaan we voor 3 dagen en 2 nachten de jungle in. Echt de jungle in. Dus zonder elektriciteit, geen warm water en overnachten bij de locals in een houten hutje! Ben benieuwd!

Het grappige was, de receptionist zei dat we wel warme kleding mee moeten nemen want het is koud in de jungle. Wij dachten gelijk ow jee dan is het tegen de 5 graden of misschien wel kouder. Gelukkig bedoelde ze tegen de 20 graden. Lekker koud dus hahaha

Dus de komende dagen horen jullie niets van mij. Wees niet bang! Het komt wel goed. Sterke Maarten is bij mij dus de jungle overleef ik wel!

Tot vrijdag!!

Cynthia

Op 3 september vlieg ik naar Abu Dhabi, waar ik een stop over maak van 3 nachten. Vervolgens vlieg ik donderdagochtend naar Kuala Lumpur. In deze stad ga ik 3 maanden stage lopen bij YY Property Solutions. Op 7 december vliegen Maarten en Simone over. Samen gaan we voor 2 maanden reizen door Maleisie, Thailand en Indonesie. Op 8 februari 2013 zit onze vakantie erop en vliegen we terug naar Nederland.

Actief sinds 06 Aug. 2012